Vinted

Wil je jouw oude kleding, boeken, games of de spullen van je huisdieren verkopen? Dan zou je dat via het platform Vinted kunnen doen. Wil je weten of Vinted betrouwbaar is, wat de voor- en nadelen van dit platform zijn en of het verkopen van je spullen via Vinted de moeite waard is? In deze review lees je er alles over.
Voordelen & Nadelen
- Gemakkelijk jouw oude kleding en spullen verkopen
- Je betaalt geen verkoopkosten als verkoper
- De koper betaalt de verzendkosten
- Erg populair platform
- Afhankelijk van de verzendwijze kan de verzendtijd lang zijn
- Er zijn verhalen van mensen die zijn opgelicht
Over Vinted
Vinted is opgericht in 2008 door twee mensen uit Litouwen, die een website maakten om kleding weg te geven. Inmiddels is het platform uitgegroeid tot een enorm succes. Vinted heeft onder andere kantoren in Amsterdam, Berlijn en Praag, en het bedrijf heeft op dit moment ongeveer 1000 medewerkers. Een paar jaar geleden nam het bedrijf het succesvolle Nederlandse platform (en concurrent) United Wardrobe over.
Vinted heeft als missie om van tweedehands de eerste keuze te maken. Hun medewerkers zetten zich dagelijks in om het verkopen, kopen en ruilen van tweedehands kleding voor iedereen makkelijk te maken.
terug naar menu ↑Hoe werkt Vinted?
Op Vinted kun je jouw tweedehands kleding, schoenen of spullen te koop aanbieden. Andere gebruikers kunnen die spullen vervolgens van jou kopen. Zo verdien jij geld aan kleding en schoenen die je niet meer draagt en maak je er iemand anders blij mee.
Om te kunnen kopen of verkopen op Vinted, dien je eerst een profiel aan te maken. Dit kun je gemakkelijk en snel via de website of app regelen. Zodra je een account hebt aangemaakt, kun je beginnen met shoppen of verkopen. Ben je een professionele verkoper? Dan kun je een Vinted Pro-account aanmaken.
Als je items wilt verkopen via Vinted, dan kun je dit volledig gratis doen. Je maakt een advertentie aan, waarin je foto’s van het artikel plaatst en het product omschrijft. Ook geef je aan hoe de staat van het item is. Hoe beter en vollediger je jouw advertentie invult, hoe groter de kans is dat mensen jouw product vinden. Vervolgens kies je een goede prijs voor jouw product, waarbij Vinted je direct laat zien wat soortgelijke producten van andere verkopers kosten. Zo kun je een prijs kiezen die aantrekkelijk is voor kopers.
Zodra je jouw advertentie online hebt gezet, kunnen potentiële kopers die bekijken. Als verkoper kun je zien wie jouw product als favoriet heeft opgeslagen, waardoor je eventueel contact kunt opnemen met diegene om te proberen om je product te verkopen.
Heb je geen zin om zelf actief mensen te benaderen? Dat hoeft ook helemaal niet. Je kunt namelijk ook gewoon wachten tot iemand jouw product wil kopen. De koper heeft twee opties: bieden op jouw product of het direct voor de vraagprijs kopen.
Als je het product verkocht hebt, dien je het binnen 5 dagen op te sturen naar de koper. De koper betaalt voor de verzending. Het volledige bedrag wordt door de koper overgemaakt naar Vinted en daar vastgehouden tot de koper het pakket ontvangt. Zo kun je er zeker van zijn dat je het geld daadwerkelijk krijgt. Het enige wat jij hoeft te doen, is het product inpakken, het verzendlabel dat je toegestuurd krijgt afdrukken en het product verzenden. De koper kan na de verzending precies volgen waar het pakket is.
Zodra de koper het pakket heeft ontvangen, kan die dat via Vinted bevestigen. Op dat moment wordt het geld door Vinted op jouw account gestort. Vanuit daar kun je het overmaken op je bankrekening.
terug naar menu ↑Is Vinted betrouwbaar?
Het platform Vinted is op zichzelf absoluut betrouwbaar. Wel kan het zijn dat je te maken krijgt met oplichters die via het platform spullen kopen of verkopen. Daarom is het goed om altijd eerst te checken met wie je in zee gaat. Online zijn verschillende verhalen te vinden van mensen die opgelicht zijn via Vinted. Hierbij wordt bijvoorbeeld door de koper geclaimd dat het pakket niet ontvangen of defect is, waardoor die zijn geld terugkrijgt en jij met lege handen achterblijft. Ook zijn er verschillende verhalen te vinden van mensen die zijn opgelicht door mensen die de verkoop buiten het platform om wilden regelen. Kijk daar dus mee uit.
Het fijne is dat zowel kopers als verkopers een beoordeling kunnen krijgen van mensen die iets van ze hebben gekocht of aan ze hebben verkocht. Zo kun je enigszins inschatten of iemand betrouwbaar is. Twijfel je? Dan kun je het misschien beter niet doen.
terug naar menu ↑Kosten Vinted
Het gebruik van Vinted is in de basis gratis. Als verkoper betaal je niet voor het plaatsen of verkopen van je producten. Als koper krijg je wel te maken met kosten. Zo betaal je voor Kopersbescherming (5% van de artikelprijs, plus €0,70). Ook betaal je als koper voor de verzendkosten. Hierbij kun je zelf kiezen uit de beschikbare verzendopties.
terug naar menu ↑Klantenservice / support
Heb je een vraag of loop je tegen een probleem aan? Dan kun je eerst de FAQ-pagina bekijken of je daar het antwoord op jouw vraag kunt vinden. Is dat niet zo, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Vinted via het contactformulier op de website.
terug naar menu ↑Privacy & persoonlijke gegevens
Wil je weten welke persoonlijke gegevens Vinted verzamelt en hoe het zit met jouw privacy? Dan kun je daar alles over lezen in het privacybeleid op de website.
terug naar menu ↑Account verwijderen
Je account op Vinted verwijderen kun je gemakkelijk zelf regelen via jouw account. Door naar ‘Mijn instellingen’ te gaan kun je kiezen voor de optie ‘Account verwijderen’.
terug naar menu ↑Conclusie
Als je graag gebruikte kleding of andere spullen wilt verkopen, dan zou je dit via Vinted kunnen doen. Het platform is ontzettend populair, waardoor er veel kopers te vinden zijn. Hoewel het platform zelf betrouwbaar is, is het wel verstandig om altijd goed te checken met wie je in zee gaat. Zo kun je eventuele oplichting grotendeels voorkomen.
terug naar menu ↑Veelgestelde vragen
Kan je op Vinted opgelicht worden?
Opgelicht worden kan altijd, ook op Vinted. Zorg daarom dat je altijd checkt met wie je in zee gaat en dat je een verkoop nooit buiten het platform om regelt.
Wat zijn de kosten bij Vinted?
Verkopen via Vinted is volledig gratis. Als koper betaal je voor Kopersbescherming. Dit is 5% van de artikelprijs, plus €0,70. Ook betaal je als koper voor de verzending van het product. Je kunt zelf uit beschikbare verzendopties kiezen.
Hoe werkt de betaling van Vinted?
Als iemand jouw product koopt, dan betaalt de koper het product direct. Het bedrag wordt gereserveerd door Vinted. Als de koper jouw product heeft ontvangen, maakt Vinted de betaling over in je Vinted Portemonnee. Vanuit daar kun je het bedrag laten overmaken op jouw bankrekening.
Review geschreven door Ilse
Vinted vraagt kopers om hoge buyer protection bijdragen, maar als je je pakket niet ontvangt omdat een verzender jouw label op een pakket voor iemand anders plakt – en je dus een geheel verkeerd pakket krijgt ipv het jouwe – dan krijg je geen ‘full refund’ zoals ze beloven maar laten ze jou opdraaien voor retourverzendkosten ondanks dat de fout geheel bij de verzender ligt.
Review geschreven door Pip w
Heel klantonvriendelijkheid en zogenaamd principieel bedrijf. Onrechtvaardige en onvriendelijke behandeling. Onbereikbaar om eea uit te leggen. Heel verdrietig en teleurgesteld
Review geschreven door ecc
Vinted biedt geen kopers bescherming
Review geschreven door R. van der Meij
Zeer slecht communicerende partij. Laat oplichters toe of hun gang gaan terwijl Vinted weet uit ervaringen dat deze mensen oneerlijk handelen. Na een mislukte deal door Vinted veroorzaakt blijft de klant achter met de kater. Ook Vinted doet daar helemaal niet aan. Weg blijven dus bij deze organisatie.
Review geschreven door AK
Wat vervelend allemaal die slechte ervaringen. Ik ben nu ongeveer 2 jaar bijzonder actief en heb nooit iets vervelends meegemaakt. 2 x pakketje kwijtgeraakt en toen was Vinted behulpzaam.
Review geschreven door LS
Tot nu toe alles goed gegaan met kopen, verkopen en uitbetalingen. Gelukkig, want als je probeert contact op te nemen ivm een vraag, dan lukt dit niet. Ook wordt je verplicht om met bepaalde verzendfirma’s te werken die niet mijn eerste keus zijn en daar kan je niks aan veranderen: te dure verzendkosten en te lange levertijden. Ook heb ik al verschillende keren items zien te koop staan waarvan ik zeker weet dat ze namaak zijn. Wanneer je dit meldt, word er niks aan gedaan. Frauduleuze verkopers kunnen gewoon hun gang gaan. Ik vind het erg voor de onwetende kopers die veel geld neerleggen hiervoor. Een laatste puntje van kritiek gaat naar de verkopers zelf: als je iets te koop zet , moet je de staat van het item beschrijven. Ik heb al enkele keren iets gekocht waarvan de verkoper vond dat het ‘in heel goede staat’ was. Ik weet dat je tweedehands koopt en dat het niet nieuw is, maar als de stof helemaal opgewold is en er zit een gat in dan noem ik dat toch niet ‘hele goede staat’. Wel gelijk gekregen van Vinted. Sommige mensen proberen echt hun oude rommel nog te verzilveren. Meer als eens gebeurd.
Review geschreven door roos
HELE SLECHTE klantenservice!! Alles wijst erop dat ik neppe new balance schoenen heb gekocht. Ik heb hier veel geld voor betaald, maar meerdere factoren laten zien dat de schoenen namaak zijn. Om het zeker te weten ben ik zelfs naar een new balance schoenenwinkel gegaan. En ja hoor, nep! Maar de klantenservice gelooft mij niet, en verwacht van mij dat ik de schoenen retour stuur stuur en hier notabene nog zelf voor betaal ook! Nul tegemoetkoming, terwijl ik als koper de dupe ben van oplichterij. Echt heel erg. En bovendien zorg je er nu voor dat de verkoper gewoon de volgende kan oplichten.
Review geschreven door Deheegher
Kan geen beoordeling op dit ogenblik maken, want helemaal geen ervaring met vinted te onderhandelen. Dus dit is afwachten.
Review geschreven door DBL
Ik verkoop reeds lang op Vinted, en had nooit probleem. Tot ik op een moment iets wou wijzigen en op zoek was naar het contact adres. Moeilijk te vinden, dus maar naar de alg.voorwaarden. Daar vond ik een mail adres uit Frankrijk. Er werd mij gemeld een nieuw account aan te maken, kreeg zelfs bijstand online. Ik moest eerst kleine betaling doen. Zou terug betaald worden. Bij nazicht bank bleek dat er geen 2x 0,01 van mijn rekening ging, maar 2 x 1000 euro!!! Alle wettelijke instanties doorlopen. Geld weg – niets aan te doen !! Ik wil hier enkel waarschuwen voor het contact nemen met Vinted, gebruik nooit het mail adres vermeld in de algemene voorwaarden!! Dank u
Review geschreven door Ruud
Waardeloos bedrijf zit al vanaf 11 februari op teruggave van €60,95 te wachten.Een dubbele afboeking waarbij de fout niet bij mij ligt maar bij mangopay.Enige wat je krijgt zijn de standaard berichten van hun chatrobots dat ze het nog aan het onderzoeken zijn.Man man wat triest bedrijf.
Review geschreven door Brenda
Zeer slecht bedrijf je woord er zonder pardon definitief geblokkeerd omdat vinted denk dat je nep artikelen verkoopt
Review geschreven door thomas
Absoluut niet betrouwbaar. Wachten al maanden op mijn geld, geld van geannuleerde bestellingen. Het platform werkt prima, tot dat er producten geannuleerd zijn en er een terugbetaling plaats moet vinden. Wacht al meer dan 2 maand op meer dan 400 euro.. Blijf weg van deze applicatie. Wanneer het om geld stromen gaat zijn oost Europese applicaties niet te vertrouwen. Ik ben dus niet opgelicht door een verkoper maar echt door Vinted zelf. Het gaat hier niet om een betaling van verkopen of kwijtgeraakte kledingstukken. BLIJF WEG!
Review geschreven door Karin
In 5 weken tijd 2 pakketten niet geleverd (retour afzender wegens pakketkluis vol en niet kunnen leveren in Frankrijk). 1e pakket loopt al sinds 28 mei, onderzoek ingesteld door Vinted, 2x datum opgeschort en op 25-6 bericht van vinted dat onderzoek langer duurt. Trainingsjack kwijt, niet geleverd, zoekgeraakt, € 30 totaal en heel veel heen en weer berichten met alle info maar geen resultaat.
2e pakket twv € 40 ook niet geleverd, koper heeft geen idee waarom en vinted moet het gaan onderzoeken dus totaal € 70 kwijt en de artikelen zoekgeraakt en vinted stelt het keer op keer uit zonder besluit te nemen of duidelijkheid te verschaffen.
3e artikel, gekochte schoenen, zou 9-6 geleverd worden maar niet geleverd. Onderzoek loopt en transactie opgeschort maar verder radiostilte van vinted. Heb koper- en verkoperbesxherming maar Vinted bepaald de doorlooptijd. 14 dagen wachten klopt niet. Is nu al 5 weken en nog steeds wachten. Schandalig en niet eerder zoiets meegemaakt en zo behandeld.
Review geschreven door Tamara
They didnt sent me lots of money, also support center didnt wanna help me, ask me things that not legal! They just lying to people!
Review geschreven door V e
Vinted zelf is corrupt als een bestelling niet goed gaat. De meeste verkopers en kopers zijn top. Jammer dat we allemaal betalen aan deze corrupte bende.
Review geschreven door Serge Feldmann
Zeer slechte customer service. Een item dat ik had verkocht werd kwijt gemaakt door DHL. Weken lang wacht ik al op afhandeling maar wordt steeds met vriendelijke woorden met een kluitje het riet in gestuurd. Je betaalt insurance op elk item, maar er iets mee doen, ho maar! Geautomatiseerde mails en tekstjes krijg je. Ze lijken je net zo lang te laten wachten tot je het dan maar opgeeft.
Recent ook een betaling die ik deed en niet binnen is gekomen bij Vinted, maar wel afgeschreven van mijn rekening. Zelfde verhaal: heel veel patience word er kindly gevraagd, maar oplossen? Echt helemaal klaar met deze club. Oprichter Thomas en milla Kutch: regel je zaakjes!
Review geschreven door Frank Lande
Vinted is allowing scammers who abuse their terms and conditions to deceive and defraud buyers. When fraud is discovered by buyer, seller can just ask for return of item (which the victim needs to pay for) re-list and pull same scam again.
Vinted does not accomodate for sellers to pay for return postage in case of fraud.
They are aiding scammers.
Review geschreven door Ljiljana Hellman
Sold on Vinted a bracelet which was a gift my daughter got from her ex. It was LV and it was never used. I told the buyer in advance that it was a gift and that I didn’t have the receipt. I’ve sent it in the original packaging as the buyer insisted. The buyer sent back a photo of a different broken bracelet and complained that it was not original. As I’ve sent everything to the buyer I did not have at hand any further way to confirm that the item was authentic. In absence of my ability to provide a proof (as the item was with the buyer), Vinted decided that it will be considered not original, that the buyer can keep both, the item and the money. So if you want to scam someone and get an item for free, all you need to do is to confirm that the seller does not have the receipt and ask the seller to send you the item with the original packaging. Then you complain, seller’s hands are empty, and you get the item for free
Review geschreven door Cindy
Hoi, ik zit ook op vinted, ennhad wat centjes verdiend meestal gaat alles goed maar van de week kwam ik erachter dat vijted geld uit onze wallet portemonee €90 ongeveer ineens foetsie is terwijl ik op uitbetaling heb geklikt het is niet oké ik zou mijzelf veillig moeten voelen, ik heb veel weg gehaald ook uitkijkrn voor de belastingdienst want vinted laat je verkoop zie aan hen ik heb veel eraf gehaald en iet meer zoveel zin in vinted. Slechte klanten service zo praten ze Nederlands en dan weer Engels ik voel gewoon dat ze een spelletje spelen met de klanten, het kan een tijdje goed gaan en dan opeens ben je de Lul pas op je bent gewaarschuwd, ik blijf voor m’n geld vechten vinted houd je geld vast heeft niks met de bank te maken als zij dit zeggen want je bank zegt meestal dan dit staar bij vinted dan vast want de bank zal het altijd stortingen plaats vinden op jou bank en er was toen niks door betaald naar de bank, fus vinted proberrd je geld te innen, de oprichters zijn Thomas en Milla kutch Kutcher ik zet dit erbij zodat hun stoppen met mensen te bestelen. Ik ben er beetje klaar mee ik wacht nog op m’n laatste centen en verwijder hun account want met oplossingen komen ze niet. Ook de email adressen zijn elke keer anders . En dab weer Engelse taal Nederlands ect ze doen net alsof dat ze je helpen. Als ze Iers verzinnen zet ik hun namen erbij zodat ze me betalen, ik heb dit vaker geprobeerd en dit werkt. Zodat je in je gelijk staan want ze willen hun namen niet in de negatieve bericht geving hebben dat is een grote nadeel,op lange termijn. Onthou het begin er maar niet aan want her is toch oplichterij en becht voor je geld onthou de namen Thomas en milla Kutch
Review geschreven door Els
Rotslechte customer service ! Eens het mis loopt doen ze NIETS om u te helpen.
Ik heb 3 items verkocht – verzending via HOMERR – dag 1: 2 items verpakt en gedropt bij het afgiftepunt. Ik kreeg SLECHTS van 1 pakje een bevestigingsmail. Ik ken de mensen van het afgiftepunt en zij zeiden toen en hebben mij achteraf bevestigd dat de scan SUCCESVOL was. Een dag later een extra item verzonden – weer geen bevestigingsmail. nagekeken: beide items die niet succesvol waren, waren items voor Frankrijk waar dus een ander label voor aangemaakt wordt dan voor verzending in België/Nederland (Homerr besteed daar de uitlevering uit aan een andere partij). Bevestigd in de chat van vinted dat ik het item toch verstuurd heb. Tracking bleef achterwege – conclusie: pakje verloren. Ik dien een klacht in, maar vooraleer ik daarvoor goed en wel de KANS krijg – bestelling geannuleerd ! En dan het antwoord van Vinted: we kunnen niets voor u doen want de bestelling is geannuleerd. Contact opgenomen met Homerr: wij kunnen niets voor u doen want vinted is de opdrachtgever. Ik kan dus gewoon NIETS MEER DOEN. Pakje kwijt, naar de centen kan ik fluiten !
Review geschreven door Martinus
Ik heb honderden transacties gedaan en evenzoveel artikelen erop staan. Vinted heeft een duidelijk dubieus belang bij Homer, welke slecht functioneert. Deze optie is niet uit te zetten. De prijzen voor de te verkopen artikelen worden veel te laag geadviseerd, hierdoor krijg je erg weinig voor je artikelen. Deze markt is voor hen ze zijn de alleenheerser, een alternatief zou welkom zijn.
Review geschreven door Van Cauter Nele
Laatst geleden wou m’n koper een item annuleren, zowel m’n koper en ik konden deze niet uitvoeren en dit is die de klantendienst tot op heden nog niet behandeld.M’n koper wacht wel geduldig op haar pakje doordat er geen verzendlabel kon worden aangemaakt, weten breidde niet echt hoe we dit verder gaan afhandelen.
Review geschreven door Janneke
Ik had een handtas gekocht en de status was heel goed. Toen ik hem kreeg viel hij zowat uit elkaar scheuren vlekken enz. Nu moet ik het terug sturen naar Spanje dus de verzendkosten zijn duurder dan de hele tas. Klantenservice is Engelstalig en helpen je voor geen ene meter. Dus ik kan de tas beter houden en weggooien, dan terug sturen. Klantenservice is ERG slecht
Review geschreven door Rob
Opnieuw laat Vinted toe dat er opgelicht wordt! Dure merktas naar Frankrijk verzonden en nu zegt de ontvangende partij dat er zogenaamd een andere tas zou zijn verzonden! Schoften zijn het! €250 wordt door Vinted niet uitbetaald door deze belachelijke klacht! Tas kwijt, geld kwijt, zal Vinted wel in eigen zak gaan steken. Foei, foei, foei!!! Hoor graag hoe dit op eerlijke wijze opgelost gaat worden.
Review geschreven door David
Geld terug, I nee toch niet. We hebben iDeal problemen. Bewijs maar dat je er recht op hebt. Stuur je bankafschriften maar even> inbreuk op privacy
Review geschreven door Paul
De problemen met Vinted zijn inmiddels ook opgepikt door Tv-programma Radar. Gedupeerden kunnen zich hier melden: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/oproepen/item/oproep-ben-jij-niet-uitbetaald-door-vinted/
Review geschreven door glenn
Trekt op niks. Heb 2 items kunnen kopen. En met 3 andere in gesprek geweest. En zonder melding en zonder reden is mijn account voorgoed geblokkeerd, Het enige wat ik zie is dat er verdachte activiteiten zouden gebeurt zijn. Helpdesk antwoord nooit. Ander gsm nr e-mail werkt ook niet kan niks meer kopen
Review geschreven door Skin
Lees de review sites maar eens goed door. Er zijn zelfs gebruikers volledig geblokkeerd en account opgezegd door die oplichters omdat deze mensen bleven vragen waar hun geld bleef. Deze hebben dus géén toegang meer en kunnen op geen enkele wijze nog bij HUN geld komen, of controleren of het geld er is. Met andere woorden… geld dus kwijt ! Omdat ze geen account meer hebben kunnen ze het geld niet overboeken naar eigen rekening en steelt deze club graaiers systematisch bakken geld van de gebruikers, Weg gaan, of weg blijven nu het nog kan.
Review geschreven door Avt
Al zeker 6 weken wacht een groot aantal Nederlandse gebruikers op terugbetaling door Vinted. Contact verloopt uiterst moeizaam en velen (waaronder ondergetekende) zijn bang voor altijd geld kwijt te zijn. Pas op bij grote bedragen die je eigenlijk niet kunt missen!!
Review geschreven door Olga
I have been using different websites for selling my used clothes for a while, and I have never had such a bad experience as with this one. The website claims to be a platform for connecting buyers and sellers of branded clothes, but it is actually a scam and a fraud.
The first problem I encountered was with the contact department. I uploaded some photos of my clothes, following all the instructions and guidelines, but soon I received an email from a person named Anton, who said that my photos were not acceptable and that he had blocked my profile. He was very rude and impolite, and he did not give me any reason or explanation for his decision.
I tried to contact him again and ask him to unblock my profile, but he ignored me. I also sent him more photos to prove that my clothes were authentic and branded, but he did not even look at them. He just accused me of trying to cheat other customers and threatened to report me to the authorities.
I was shocked and confused by his behavior, as I had done nothing wrong. I decided to create another profile with a different email address and upload the same photos again, hoping that this time they would be accepted. However, Anton found out about my second profile and blocked it as well. He also sent me another email saying that he had blacklisted me from the website and that I would never be able to sell anything there again.
I felt very angry and frustrated by this treatment, as I felt that I was being unfairly judged and discriminated against. Anton had no right to treat me or any other customer like this. He had no evidence or reason to doubt the authenticity of my clothes or photos. He had abused his power and authority and violated the terms and conditions of the website. He had also damaged the reputation and credibility of the website, as I am sure that I am not the only customer who has experienced this kind of harassment and injustice from him.
I do not recommend this website to anyone who wants to sell their used clothes online. It is a waste of time and money, and you will only get disappointed and insulted by the staff. There are many other websites that offer better service and respect for their customers. This website is the worst one I have ever used, and I am going to take legal action against them.
Review geschreven door A.Hagenaars
Ik heb op 18 April een jas gekocht op Vinted NL , in Nederland , verkoper reageert niet , geld retour gevraagd , nu nog steeds bezig om mijn bedrag 47,94 ( met “kopersbescherming ” ) terug te krijgen . Je krijgt alleen maar een Robot , met irritante antwoorden en verbreekt constant de correspondentie . Wordt hier moe van en steeds bozer . Dit is gewoon oplichting! 3 x opnieuw heb ik mijn klacht moeten indienen en er gebeurd niets . Ga iedereen waarschuwen voor deze praktijken !
Review geschreven door Johanna
Dieven, zijn het bij Vinted. Wacht al van 21 maart op mijn geld.1 dubbel afgeschreven. 1 mislukte betaling en 1 geannuleerde bestelling. De medewerkers spreken elkaar steeds tegen(als je al een medewerker te spreken krijgt). Afschriften moeten laten zien(al wel 4x). Ze kunnen toch zeker zelf wel zien waar ze geld naartoe storten??? En hoezo problemen met IDEAL. We hebben dat zelf toch ook niet? Er wordt hier een vies spelletje gespeeld. Vinted stevent af op een faillisement.
Review geschreven door Karina
Vinted is nog onbetrouwbaarder dan Marktplaats. Verkopers versturen artikel niet en Vinted pikt je geld in. In je status staat dat het geld 31 maart en 14 april dat het geld terug gestort wordt. Helaas… Niets teruggekregen en de Helpdesk en klantenservice negeren nergens meer op. Bij pakket ophaalpunt Groesbeek vragen ze alleen je achternaam. Zelf een paar keer meegemaakt dat ik verkeerd pakketje meekreeg met andere voornaam. Ik heb deze pakketjes teruggegeven omdat deze niet voor mij waren bestemd. Helaas is een andere de Vries die mijn pakketje gewoon heeft meegenomen. Inmiddels gaat het om 3 bedragen. 2X €12,70 en 1X €11,95.
Review geschreven door robin
vinted restitueert geld van geannuleerde aankopen niet aan de klanten; het bedrijf verschuilt zich achter “een service-provider die tijdelijk problemen heeft met uitbetalingen via Ideal”. erg slap en onwaarschijnlijk. en bovendien alles behalve tijdelijk want dit speelt bij 7 van mijn 8 annuleringen sinds 1 jan 2023. en 1 restitutie is inmiddels een maand vertraagd. en bij de klantenservice krijg je alleen nietszeggende semi-automatische antwoorden. ik heb inmiddels het idee dat dit bewust beleid is! wat een takkebedrijf!
Review geschreven door Ronald
Betalen niet terug, wachten nu al 5 weken op uitbetaling.
Review geschreven door Manuela
Ik wacht al sinds 7 april op een uitbetaling van 549,00 euro?? Ze vragen eerst om te bewijzen dat het niet is teruggestort op mijn rekening?(dit kunnen ze ook zelf inzien). En is er vanaf maart 2023 een probleem met de uitbetalingen?/ Dus ze kunnen wel incasseren maar niet uitbetalen?? zo ga je niet met mensen om..
Review geschreven door mr veen
Veel fake sneakers klantenservice zeer slecht geen vertrouwelijke bedrijf geld ben je kwijt mensen bestellen en zegen ja zit niks in doos en je bent je product kwijt en je geld
Review geschreven door A.Schultz
Zoon wacht al ruim 1 maand op zijn geld van 2 geannuleerde artikelen.Als dit geld niet binnen 2 weken op zijn rekening staat die ik aangifte bij de politie!!!
Review geschreven door Rene
Na 4 weken nog steeds geen geld terug ontvangen van vinted. Allerlei onzinnige opdrachten moeten uitvoeren zoals rekening afschriften bank laten zien, vragen aan bank of ze daadwerkelijk kunnen bewijzen dat bedragen niet zijn bijgeschreven tot het opvragen van een getekend document door de bank waarin zij aangeven dat bedragen niet zijn ontvangen. Volgens mijn bank wordt, zodra geld wordt gestort, dit direct op mijn rekening bijgeschreven. Allemaal vervelende trucjes door Vinted en nog steeds mijn 330 euro niet terug. Aangifte gedaan bij politie, acm, ecc. Het zijn vuile oplichters die geld, waarvoor ik keihard moet werken, afhandig maakt.
Review geschreven door A.J.van.Dijk
Vinted,OPLICHTERS.
Review geschreven door A.Hagenaars
Jas gekocht bij Vinted met verkopersbescherming , voor 47,97 Euro , verkoper reageert niet . zou bedrag terug gestort krijgen . Mooi mijn geld kwijt , je praat alleen met een Robot.
Review geschreven door Anne
gecancelde betalingen trekt Vinted lekker rente over ,door alles zo lang vast te houden .Mijn advies neem contact op met Mango pay en niet met Vinted.
Review geschreven door Jan de Vries
Kopen en verkopen ging prima. Het gaat echter helemaal mis met een terugbetaling. Vinted zegt thet bedrag aan mij te hebben overgemaakt, maar ik wacht al 3 weken op dat geld. Klantenservice van Vinted schuift probleem terug naar mij; bewijs maar dat je het geld niet hebt ontvangen. Kijk je op Trustpilot dan zie je dat velen tegen dit probleem aanlopen en hun geld kwijt lijken te zijn.
Review geschreven door Erik B.
Is Vinted a fraud?
Via Vinted I bought some clothing. One item was not as described and the seller gave me a refund. Vinted claims they returned the refund but this never reached my bank account. I proofed this several times, including bank statements and even written statements from my bank on the issue. Vinted claimed their payment service provider Mangoo had technical issues and asked me to wait for 10 business days. This circle was repeated three times. I now give up (it’s a small amount) but I feel being ripped off by Vinted. Is Vinted a fraud? Is Vinted having severe administrative issues? Is Vinted not being able to cope with their service providers and provide refunds which have been granted?
I don’t trust Vinted anymore with my money. For me Vinted is a fraudulent provider. My advice to everyone: DON’T USE VINTED !!!!
Review geschreven door noord zuid
Sinds 4 weken geen uitbetalingen meer! Tot die tijd erg tevreden! Ze geven aan problemen te hebben met ideal….
Review geschreven door Ingeborg
Koper beweerd dat ik een kapot artikel heb verstuurd. Wat zeker niet hey geval was.Is mu nu twee keer gebeurd. Het was breekbaar. Dat wel. Waren disney spullen dus ook wat duurder. Door transport kapot gegaan. 1 koper heeft gemeld als door transport kapot ( kreeg gedeelte van mijn geld) andere beweerd dat ik het kapot heb opgestuurd ondanks foto’s steld vinted koper in gelijk. Heel vreemd dat dit alleen gebeurd bij de duurdere spullen. En heel oneerlijk tegenover de verkoper. Ondanks alle foto’s die ik heb gestuurd Eggen E dat ik het kapot heb verzonden.Tip maak altijd foto’s van je verpakkingen van begin tot einde. Dan heb je bewijs hoe het verpakt is.En bij breekbare spullen veel foto’s dat je geen barten scheuren of wat ook.ziet. je trekt echt aan het korte einde en koper heeft misschien haar eigen kapot gevallen item gefotografeerd voor vinted. Slim hoor sommige kopers. Geld terug en nieuw item.
Review geschreven door M. MARS
Ik zou vanaf de 29ste van maart mijn betaling terug krijgen van 19 euro. Ik wacht nog steeds. Meerdere berichten gestuurd maar zover geen duidelijkheid behalve hetzelfde excuus dat er een storing of probleem met de bank zou zijn. In het verleden jaren gebruik gemaakt van de app en nu opeens geen uitbetaling meer. Er is hier duidelijk iets aan de hand..
Review geschreven door Linda
Ik had een akkoord met koper en betaling gedaan via Vinted. Verkoper annuleerd direct daarna. Vervolgens moet ik maximaal 5 werkdagen wachten op terugbetaling. Na die 5 werkdagen geen geld terug gekregen. Contactformulier onduidelijk en daarna een Engels mail met een zelfde lap tekst, daarna klikken op dat het probleem nog steeds niet is opgelost en pas dan een bevestiging van mijn bericht. moet vervolgens 48 uur wachten op een antwoord en mag tussentijds geen contact opnemen ander blokkeren ze het bericht en gaat het langer duren. Maar nog steeds geen terugbetaling. Nooit meer een aankoop via Vinted!!!
Review geschreven door Laura
Vinted heeft €450 van mij daar wacht ik nu al sinds maart op, ze zeggen dat ze het oplossen maar ze hebben nog steeds mijn geld !
Review geschreven door Marion
Koop op 24 maart 2023 geannuleerd( €294,00 ) tot heden 6 april 2023 is mijn geld nog steeds niet terug gestort !!
Review geschreven door C.P. Visser-Song
Ik wacht al weken lang op een terugbetaling van € 950. Het was voor een heren parka van Burberry, Dit model was niet meer te koop. Na lang wachten en mailen bleek het pakket zoek te zijn na, bijna 4 weken wachten heb ik de aankoop geannuleerd, omdat je dan het geld terug krijgt…… Nou nee, aldoor flauwe mails van de klantenservice van Vinted met excuses… Het ? heeft problemen om het geld over te maken naar mij.Een onzin verhaal, hoe lang kan zoiets duren??? Het is een hoop geld en had dit echt niet verwacht, zoveel reclame in de media, ik ben nu 6 weken verder geen jas en geen geld terug, alleen de mailtjes of ik nog even geduld wil hebben…..
Review geschreven door C.P. Visser-Song
Ik heb echt een hele nare ervaring met Vinted. Heb een jas gekocht,bijna 1 maand moeten wachten, pakje was zoek,ter waarde van €950. Best een hoop geld, na drie weken geannuleerd, zou het geld teruggestort krijgen een week na de annulering, nog steeds niets terug,wel heel fanatiek mailtjes met bedankt voor je geduld. Heb sinds een paar weken zelf kleding te koopgezet en dat is tot nu toe netjes gegaan… maar zelf iets kopen doe ik nooit meer…
Review geschreven door Eli
Je kunt leuk verkopen op Vinted maar doe dit niet met echt waardevolle spullen. Als er iets mis gaat met transactie dan ben je vaak je sale of geld kwijt. Belabert klantenservice.
Review geschreven door Sanne
Je betaalt bij elke aankoop wat extra ivm kopersbescherming. Ik heb nu een artikel opgestuurd gekregen dat gebreken heeft terwijl in de advertentie stond dat het in perfecte staat zou zijn. Verkoper en ik zijn het er over eens dat het artikel niet volstaat (de verkoper had de beschadiging over het hoofd gezien). Ik kan het dus terugsturen en mijn aankoopbedrag terug krijgen. Maar volgens Vinted zijn de kosten voor de retourzending voor de koper. Ik vind het geen kopersbescherming als ik kosten moet maken wanneer de verkoper een fout maakt.
Review geschreven door EvH
Als ik nog minder stemmen kon geven deed ik dat. Ik heb in november 2022 een bedrag betaald voor een aankoop op vinted via ideal van € 13,32. Vinted heeft de bestelling automatisch geannuleerd en aangegeven dat ze het geld zouden terugstorten. Deze terugbetaling is nooit uitgevoerd. Ik heb bankafschriften moeten overleggen en zelfs een verklaring van mijn bank af moeten laten geven om te bewijzen dat ik het geld nooit heb ontvangen. Wekelijks heb ik contact met vinted en elke week krijg ik dezelfde reactie. Dat ze tijd nodig hebben om het uit te zoeken en bedanken ze me voor mijn geduld. Dat duurt nu al ruim 3 maanden. Dus mijn geduld is al ruimschoots op. Uiteraard heb ik er geen enkel vertrouwen meer in dat ik het geld ooit nog terug krijg. Ik begrijp dat het om een luttel bedrag gaat in de ogen van vele, maar het is het principe dat telt. Ik ben bijna geneigd om mijn rechtsbijstand hierop te zetten. Gewoon om duidelijk te maken dat je zo niet met je klanten omgaat. Daarnaast ben ik nog van plan contact op te nemen met de bank waarmee zij zaken doen in Nederland (ING) het lijkt me slechte reclame als een van je partners zo met een veelvoud aan klanten omgaat. Want Inmiddels is het me ook duidelijk dat mijn geval niet op zichzelf staat en dat er ontelbaar veel klanten zijn met hetzelfde verhaal. Zo verdien je ze als bedrijf wel heel erg makkelijk