• Online geld verdienen
  • 67 reviews
  • 72 artikelen
Onderzoeksmethoden

Als je een onderzoek hebt gedaan en de data uit dat onderzoek wilt gebruiken voor het maken van beslissingen, dan is het natuurlijk wel belangrijk dat die data daadwerkelijk betrouwbaar is en een juiste afspiegeling van de werkelijkheid vormt. Met andere woorden: het is belangrijk dat het ... Lees meer »

Als je een onderzoek hebt gedaan en daarmee data hebt verzameld, dan zul je die data daarna moeten analyseren om er informatie uit te halen waar je iets mee kunt. Maar wat is data analyse precies, hoe werkt het analyseren van data en welke data analysetechnieken kun je hiervoor gebruiken? In dit ... Lees meer »

Als je een enquête invult of zelf een enquête maakt, dan ben je hem ongetwijfeld tegengekomen: de Likertschaal. Wil je weten wat een likert schaal precies is, hoe je deze kunt gebruiken en welke soorten er van deze schaal bestaan? In dit artikel lees je er alles over en vind je diverse ... Lees meer »

Een steekproef is een manier om te achterhalen wat de gehele populatie ergens van vindt, zonder dat je de gehele populatie daadwerkelijk hoeft te onderzoeken. Een steekproef is onder andere geschikt om te bepalen wat klanten van een nieuw product vinden, of werknemers graag een kortere werkweek ... Lees meer »

Social media zijn al jaren niet meer weg te denken en er is haast niemand meer die er geen gebruik van maakt. Voor bedrijven is het gebruik van social media daarom een uitgelezen kans om te communiceren met de doelgroep. Het stelt je als bedrijf in staat om je doelgroep op een gemakkelijke manier ... Lees meer »

Wil je een 360 graden feedback formulier maken om te bepalen hoe een medewerker functioneert? Dan wil je dit natuurlijk wel goed aanpakken, zodat je ook daadwerkelijk waardevolle informatie uit de resultaten kunt halen. Wil je weten hoe je een goed 360 graden feedback formulier maakt en waar je ... Lees meer »

Wanneer je een onderzoek wilt gaan doen, zijn er veel verschillende onderzoeksmethoden die je zou kunnen inzetten. Welke methode het beste bij jouw onderzoek past, is van verschillende factoren afhankelijk. Wil je weten welke onderzoeksmethoden er zijn en welke daarvan het meest geschikt is voor ... Lees meer »

Binnen een organisatie zijn medewerkers enorm belangrijk. Maar hoe weet je of jouw medewerkers tevreden zijn met hun werk? En hoe zorg je ervoor dat de medewerkers die betrokken zijn dat ook blijven? Een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) kan daarbij helpen. Wil je weten wat een ... Lees meer »

Het doen van een marktonderzoek zorgt ervoor dat je kostbare kennis over jouw markt opdoet. Is er bijvoorbeeld wel een markt voor jouw product of dienst? En zo ja, hoe ziet die markt er dan uit? Dit stelt je niet alleen in staat om te bepalen wie jouw potentiële klanten zijn, maar ook hoe jij je ... Lees meer »

Als je een onderzoek wilt gaan doen, heb je grofweg de keuze uit twee soorten onderzoeken: kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Deze onderzoeken verschillen behoorlijk van elkaar en dienen elk een eigen doel. Wil je weten wat een kwalitatief onderzoek precies inhoudt, waarom je een kwalitatief ... Lees meer »

Een imago onderzoek geeft je inzicht in hoe mensen over jouw organisatie of merk denken. Deze informatie is belangrijk, omdat het je in staat stelt om verbeteringen of aanpassingen aan te brengen waar nodig, om zo het gewenste imago te bereiken. Wil je weten hoe je een imago onderzoek uitvoert, ... Lees meer »

Een enquête is een zeer geschikte manier om waardevolle data te achterhalen tijdens een kwantitatief onderzoek. Wil je weten wat voor soorten enquêtes er zijn, wanneer je zo’n vragenlijst in kunt zetten en wat voor soort enquête het beste past bij jouw onderzoek? In dit artikel lees je er alles ... Lees meer »